Știai că sunt mai multe tipuri de astm?

Astmul  este o afecțiune în care căile respiratorii se îngustează și se umflă și apare mucus suplimentar.  Dacă vrei să știi care sunt simptomele, apsă pe linkul acesta.

Majoritatea persoanelor care nu suferă de astm, când aud de astm, se gândesc că există un singur tip de astm. Din păcate sunt mai multe tipuri de astm care pot să apară , uneori poate să aibă manifestări ușoare sau dimpotrivă poate să fie o problemă care să pună în pericol viața pacientului. Astmul nu se vindecă, dar simptomele pot să fie ameliorate.

O investigație care ajută la depistarea astmului este spirometria. Află mai multe despre spirometrie ,în link-ul  următor : testul-de-spirometrie-la-ce-este-folosit .

Medicul pneumolog sau medicul pediatru, din Craiova,  îți pot oferi mai multe informații despre tipurile de astm.

Doctor Pneumolog Tratament Astm Craiova

În primul rând trebuie determinat tipul de astm. Pentru că există mai multe tipuri, astfel în continuare vom enumera tipurile de astm și principalele simptome:

1. Astm alergic

Alergiile sunt implicate în între 50% și 80% din cazurile de astm. Persoanele cu alergii sezoniere (febra fânului),ambrozie) pot fi, de asemenea, diagnosticate cu astm alergic sezonier.

2. Astm non-alergic

Între 10% și 33% dintre toate persoanele cu astm bronșic au astm bronșic non-alergic. De obicei, se dezvoltă mai târziu în viață decât astmul alergic.
Unele cercetări sugerează că astmul non-alergic este mai sever decât alte forme. Unele studii sugerează, de asemenea, că este mai frecventă la femei.

3. Tuse-Variantă Astmatică

Tusea uscată este principalul simptom pentru astmul bronșic al variantei de tuse. Poate rămâne singurul tău simptom. Sau puteți continua să dezvoltați alte simptome, mai ales dacă nu este tratată în mod adecvat.

4. Astmul nocturn

Astmul nocturn, ca diagnostic, este de obicei adăugat unui diagnostic de astm preexistent. Dacă aveți simptome marcate în timpul nopții, este posibil să aveți astm bronșic nocturn sau este posibil ca astmul dumneavoastră să nu fie bine controlat.

Peste 50% dintre adulții cu astm bronșic au astm bronșic nocturn.
Aproximativ 10% dintre copiii cu astm bronșic au și această formă. Solicită un consult la medicul pneumolog pediatru atunci când simptomele de tuse durează de mai multe săptămâni.

5. Bronho-constricție indusă de efort

Bronho-constricția indusă de efort (EIB) era numită astm bronșic indus de efort (EIA).
Până la 90% dintre persoanele cu orice tip de astm bronșic pot avea simptome legate de exerciții fizice. Cu toate acestea, multe persoane cu BEI nu îndeplinesc criteriile de diagnostic pentru astm.

6. Astmul profesional

Unele locuri de muncă vă expun la substanțe care pot duce la astm bronșic profesional . Aceasta poate reprezenta aproximativ 15% din cazurile de astm bronșic din S.U.A. Printre substanțe putem enumera  praful, vaporii de substanțe folosite pentru vopsit, dezinfectat, tratamente chimice, fum  și altele.
Dacă aveți alte forme de astm în momentul în care vă expuneți la locul de muncă la substanțe ce duc la astm, simptomele se pot agrava.

7. Alte tipuri de astm

Astmul vine și în mai multe tipuri mai puțin frecvente.  Mai multe informații puteți găsi și în linkul următor : https://www.verywellhealth.com/ . Așadar, putem enumera următoarele tipuri de astm:

Astmul obez

Astmul obez este un tip de astm recent identificat. Pare să fie diferit de alte tipuri de astm, chiar și la persoanele cu obezitate. Studiile genetice sugerează că constricția căilor respiratorii provine dintr-un mecanism diferit.

Astmul indus de medicamente

Astmul indus de medicamente este declanșat de aspirină și de câteva alte medicamente. Se crede că are o susceptibilitate genetică.

Astmul indus de virusuri

În astmul indus de virus, o infecție a tractului respirator (de exemplu, răceala obișnuită, gripa sau COVID-19) poate declanșa sau agrava astmul. Se estimează că 50% dintre crizele acute de astm au un declanșator viral.

Astm rezistent la glucocorticoizi

Astmul bronșic rezistent la glucocorticoizi este un subtip de astm. Este definit de simptome care nu răspund la tratamentele cu steroizi. Cele care sunt utilizate frecvent pentru astm. De aceea, este mai ales probabil să fie o variantă de astm sever.

Adresează-te unui medic pneumolog bun în Craiova, la Centru medical Speranța, pentru tratamentul și managementul problemei tale de sănătate.  Tratamente sunt up-datate după ultimele standarde în pneumologie. Ele pot fi prescrise și pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie. Există  astfel posibilitatea să achiziționați tratamentul pentru astm cu reducere.

sursa articol: https://www.verywellhealth.com/