Prevenirea apneei in somn



O tulburare de somn , numită apnee de somn, poate crește riscul de hipertensiune arterială, atac de cord și fibrilație atrială. Milioane de oameni din toata lumea sunt afectati de aceasta problema.

Cine este la risc ?

Deși apneea de somn este de două ori mai frecventă la bărbați, femeile prezintă un risc mai mare de probleme de somn după menopauză.

Factorii de risc, care ar trebui sa te indrume sa discuti cu medicul despre sindromul de apnee in somn , sunt :

    •  varsta peste 40 de ani
    • greutatea – persoanele supraponderale sau obeze – deși rețineți că se poate întâmpla chiar dacă sunteți slab
    • tensiune arterială crescută sau diabet
    • sforăit în timpul somnului sau pufait
    • partenerul dvs. a sesizeaza ca vi se opreste respiratia pentru o perioada de timp in cursul somnului
    • ai o ruda in familie care are sindrom de apnee obstructiva in somn
    • ai un gât mare sau căi respiratorii mai mici în nas, gât sau gură
    • dimineata te trezesti cu dureri de cap
    • fumezi-  renunțarea la fumat este unul dintre principalele lucruri pe care le puteți face pentru sănătatea inimii
    • ai diverse alergii
Pentru unii oameni, apneea de somn poate fi prevenită prin:
    • Pierderea în greutate și / sau menținerea unei greutăți sănătoase. Acest lucru poate ajuta la reducerea blocajelor fizice ale căilor respiratorii.
    • Exercițiu. Persoanele care fac mișcare au mai puține simptome de apnee în somn din cauza edemului scăzut, o acumulare de lichid în picioarele inferioare. În mod similar, ciorapii de compresie pot ajuta.
    • Renunțarea la fumat.
    • Gestionarea simptomelor de astm / alergie