Lavajul nazal -cum si de ce

LAVAJUL NAZAL
Irigarea nazală spală cavitatea nazală cu ser fiziologic. Soluția recomandată pentru irigarea nazală este soluția salină normală (0,9% clorură de sodiu).
De la ce vârstă?
Idealul este să o faci tot timpul, chiar din prima zi cand ai ajuns cu bebelusul acasa .
Cât de des trebuie făcut?
Trebuie făcut în fiecare zi. Uneori chiar si de mai multe ori pe zi in functie de congestia nazala.
Care sunt beneficiile unui nas curat ?
  • Practica zilnică îmbunătățește sănătatea nazală și a sinusurilor.
  • Curata mucusul lipicios si gros, ajutand la reducerea congestiei nazale prin scaderea secretiilor.
  • Permite cavităților nazale să se scurgă liber, astfel încât alergenii, iritanții, bacteriile, virușii și alți contaminanți să poată fi eliminați.
  • Ajută la prevenirea infecțiilor respiratorii superioare, cum ar fi răceala obișnuită.
  • Reduce dependența de medicamente precum antibiotice, antihistaminice, steroizi nazali, decongestionante și medicamente pentru astm.
  • Ameliorează uscăciunea nazală.
  • Îmbunătățește simțul mirosului.
  • Îmbunătățește simțul gustului.
  • Ajută la tratarea sinuzitei și rinitei.
  • Reduce rinita alergică.
  • Reduce tusea și alte simptome ale picurării nazale posterioare.
  • Poate reduce sforăitul.
  • Poate reduce sângerările nazale.
  • Ajută la atenuarea dificultăților de respirație cauzate de afecțiuni medicale, cum ar fi fibroza chistică și multe altele.
  • Hidratează țesuturile nazale.
  • Promovează o respirație mai profundă și mai relaxată.
Cum se sufla corect nasul?
Si cum orice nasuc trebuie sa fie si suflat, este important ca atunci cand copilul invata sa isi sufle nasul, acest lucru sa fie efectuat in mod corect – se apasa cu un deget o nara si apoi se sufla nara libera, iar apoi se repeta procesul cu nara cealalata .
Daca ai intrebari sau nelamuriri in legatura cu lavajul nazal, poti intreba medicul tau pediatru – in Craiova la Centru Medical Speranta !