Intoarcere venoasa pulmonara partiala anormala

Denumită uneori conexiune venoasă pulmonară parțială anormală,  este un defect cardiac congenital în care unele dintre venele pulmonare care transportă sângele de la plămâni la inimă curg în alte vase de sânge sau în partea dreaptă superioară a inimii (atriul drept), în loc să intre corect în atriul stâng.  Acest lucru face ca o parte din sângele bogat în oxigen din plămâni să se amestece cu sânge sărac în oxigen înainte de a intra în atriul drept.

Acest defect se datorează unora dintre venele pulmonare care se atașează incorect la atriul drept al inimii sau la alte vase de sânge, în loc să se conecteze la atriul stâng așa cum fac în mod normal.

Unele persoane cu acest defect au, de asemenea, defect septal atrial, care permite curgerea sângelui între camerele inimii superioare (atrii).

Persoanele cu această afecțiune pot prezenta și alte defecte congenitale ale inimii.

Diagnostic

Aceasta afectiune este de obicei diagnosticala la ecocardiograma. Uneri se poate apela si la Cardio CT , pentru aa aduna mai multe informații despre inima dumneavoastră.

Tratament

Dacă nu aveți simptome sau dacă nu există prea mult amestec de sânge bogat în oxigen și sânge sărac în oxigen, este posibil să nu aveți nevoie de o intervenție chirurgicală .

Poate fi necesară intervenția chirurgicală dacă există o cantitate mare de amestec de sânge bogat în oxigen și sărac în oxigen în inimă sau dacă ați avut multe infecții pulmonare. Dacă aveți o intervenție chirurgicală pentru o altă afecțiune cardiacă, chirurgii pot repara acest defect cardiac în același timp.

Pentru a remedia acest defect, chirurgii reconectează în general venele pulmonare la atriul stâng. Chirurgii vor închide, de asemenea, gaura dintre atrii, dacă există una.

Consulta un medic bun in Craiova, la  Centru Medical Speranta , in Craiova! Efectueaza o programare la medicul tau cardiolog , la  0771493887.

sursa :mayoclinic.org