7 Sfaturi despre cum sa reduci consumul zilnic de sare



Oamenii au nevoie de sare in organism, dar aceasta cantitate este mai mica decat ne-am astepta.  Sodiul ne ajuta corpul pentru a mentine functia normala a nervilor si a muschilor, cat si echilibrul fluidelor. De asemenea, nu trebuie sa uitati ca vara organismul are nevoie de un consum diferit de sare . Vremea calduroasa si transpiratia excesiva vor face ca sarea sa fie eliminata din organism si sa aveti o stare de ameteala.  Ghidurile recomanda un consum zilnic de pana in 2300 mg de sodiu ( cam aproximativ o lingurita) . O cantitate mai mare de sodiu pune o presiune suplimentara asupra vaselor de sange, a inimii si a rinichilor.

 

Iar persoanele care au hipertensiune arteriala, diabet sau probleme cu rinichii au indicatie de a reduce consumul zilnic de sare .  Este simplu de spus insa cum poti cum poti sa faci acest lucu ?

Iata cateva sfaturi :

    1. In mod surprinzator , sarea de masa nu este principalul vinovat pentru un consum ridicat de sare. Mare parte din consumul de sare provine din alimentele ambalate si procesate si din consumul alimentelor gata preparate.
    2. Este necesar sa va faceti timp, atunci cand sunteti la cumparaturi, sa verificati etichetele cu informatii nutritionale ale alimentelor pe care le adaugati in cosul de cumparaturi . Recomandat este sa alegeti produse cu o valoare zilnica de 5% sau mai mică de sodiu . Ideal chiar “nesarate “.
    3. Acasa este bine sa aveti gustari sanatoase. Iar in aceasta categorie nu intra chipsurile sau alunele sarate, care sunt de obicei consumate rapid. Incearca in schimb sa ai fructe si legume.
    4. Atunci cand sunteti bucatarul casei, pentru a conferi mancarurilor d-voastra un plus de savoare fara exces de sare, folositi diverse condimente- ierburi si condimente, lamaie, ghimbir, usturoi.
    5. Mancarea la conserva – atat legumele ( mazare, fasole, castraveti, etc) – cat si pestele la conserva, au un continut mai ridicat ridicat de sare pentru ca sa reziste. Atunci cand desfaceti o conserva ar fi bine sa incercati sa o clatiti printr-un jet de apa, pentru ca sa indepartati excesul de sare.
    6.  Ideal este sa va preparati mancarea acasa, pentru ca sa va controlati aportul de sare. Timpul limitat si stilul de viata mai agitat, va pot forta ca sa comandati mai des mancare la restaurant sau de tip fast food.  Mancarea gatita in general la restaurant, autoservire, fast food- are un continut mai ridicat de sare.  Atunci cand comanzi mancarea solicita sa fie preparata cu mai putina sare sau chiar deloc.
    7.   Un ajutor pentru un consum redus de sare il reprezinta si alegerea dietei DASH. Pentru un extra ajutor in planificarea meselor , nu va sfiiti sa consultati un dietetician sau un  nutritionist.

sursa imagine – pixabay.com