Infarctul miocardic si diabetul

Riscul unui infarct miocardic acut la persoanele cu diabet
Creșterea glicemiei și rezistența la acțiunea insulinei, prezentă în diabet, determină o stare de inflamație cronică care poate duce la formarea de plăci grase pe pereții arterelor (ateroscleroză). Înfundarea arterelor este răspunzătoare pentru un atac de cord.
În plus, hiperglicemia cronică determină producerea de cheaguri care pot înfunda și arterele.
Diabeticul poate avea alți factori de risc care contribuie la ateroscleroză:
    • obezitate
    • hipertensiune arterială
    • colesterol ridicat,
    • fumat
    • antecedente familiale de boli cardiovasculare aterosclerotice timpurii.
O altă problemă legată de inima persoanelor cu diabet este insuficiența cardiacă, care este, în general, mai severă la diabetici comparativ cu cei care nu au diabet.
Este foarte important ca pacientul cu diabet să aibă la zi examenele cardiovasculare periodice, chiar și atunci când nu simte că ar fi probleme.
Trebuie reamintit că un pacient cu diabet poate suferi chiar un atac de cord fără a avea acea durere toracică tipică și puternică care iradiază spre brațul stâng. Deoarece la pacienții cu diabet zaharat, infarctul miocardic acut se poate manifesta cu alte simptome precum dificultăți de respirație și oboseală intensă, durere în zona stomacului, greață și vărsături.
Așa cum vizitele pacientului diabetic sunt periodice in cabinetul medicului diabetolog , tot asa ar trebui să fie și la medicul cardiolog.