Cum se transmite tuberculoza? Semne și simptome ale TBC-ului

Tuberculoza (TBC) este o boală cauzată de germeni care se răspândesc de la o persoană la alta prin aer. Tuberculoza afectează de obicei plămânii, dar poate afecta și alte părți ale corpului. Printre cele mai afectate pot fi  creierul, rinichii sau coloana vertebrală.

În cazul unei suspiciuni pentru Tuberculoză, este necesară prezentarea la medicul pneumolog.

radiografie pulmonară cu tuberculoză

Cum se răspândește tuberculoza?

TBCul se poate răspândi atunci când o persoană cu boală TBC activă eliberează germeni în aer prin tuse, strănut, vorbit, cântând sau chiar râzând. Doar persoanele cu infecție pulmonară activă sunt contagioase. Majoritatea persoanelor care inspiră bacterii tuberculoase sunt capabile să lupte împotriva bacteriilor și să o oprească să crească. Bacteria devine inactivă la acești indivizi, provocând o infecție latentă cu TBC.

Cu siguranță că deși bacteriile sunt inactive, ele rămân încă vii în organism și pot deveni active mai târziu. Unii oameni pot avea o infecție TBC latentă pentru toată viața, fără ca aceasta să devină vreodată activă și să se dezvolte în boală TBC.

Cu toate acestea, tuberculoza poate deveni activă dacă sistemul dumneavoastră imunitar devine slăbit și nu poate opri bacteriile să crească. Acesta este momentul în care infecția cu TB latentă devine TB activă.

TBC latentă

O infecție TBC latentă înseamnă că este prezentă o infecție TBC, dar bacteriile din corpul tău sunt inactive și nu provoacă simptome.  Trebuie știut că TBC latentă, numită și TBC inactivă sau infecție TB, nu este contagioasă. Cu toate acestea, TBC latentă se poate transforma în TB activă, așa că tratamentul este important.

TBC activ

Numită și boală TBC, această afecțiune te îmbolnăvește și, în cele mai multe cazuri, se poate răspândi și la alții. Poate să apară săptămâni sau ani după infectarea cu bacteria TBC.

Iată care sunt cele mai frecvente semne și simptome ale  tuberculozei active :

• Tuse timp de trei sau mai multe săptămâni
    • Expectorație cu sânge sau mucus
    • Durere care apare  în piept sau durere atunci când pacientul respiră sau tușește
    • Pierdere în greutate neintenționată
    • Oboseală excesivă
    • Febră inexplicabilă
    • Transpirații nocturne
    • Frisoane
    • Pierderea poftei de mâncare

De asemenea, tuberculoza poate afecta și alte părți ale corpului, inclusiv rinichii, coloana vertebrală sau creierul. Când TB apare în afara plămânilor, semnele și simptomele variază în funcție de organele implicate. De exemplu, tuberculoza coloanei vertebrale poate provoca dureri de spate, iar tuberculoza la rinichi poate provoca sânge în urină.

Solicită un consult la medicul pneumolog atunci când suspicionezi o problemă în sfera aparatului respirator ! Medicii de la Centru Medical Speranța din Craiova sunt medici cu expertiză în depistarea, monitorizarea și tratamentul tuberculozei.

In Craiova, Cabinet de Pneumologie – 0771493887.