Bocavirusul – ce este și cum se manifestă?

Un tip de virus destul de frecvent, dar descris recent în literatura de specialitate,  este și Bocavirusul (HBoV) . Conform datelor este al patrulea cel mai frecvent virus în probele respiratorii, după rinovirusuri, virusul sincițial respirator și adenovirusurile.  Se știe că are o dimensiune mică de 20 nm si s-au determinat 4 tulpini HBoV1, HBoV2, HBoV3 și HBoV4.

HBoV1 a fost identificat în principal în probele respiratorii. Alte tipuri de bocavirus au fost identificate în probele de scaun . De asemenea, bocavirusul a fost detectat și în urină, salivă și sânge și chiar a fost identificat și în apele uzate și în apa râului.

Cum se manifesta ?

Bocavirusul are simptome nespecifice. Printre manifestarile Bocavirusului întâlnim respirație șuierătoare, rinita, vărsături și diareea, faringită, tuse, dispnee,  pneumonie, otită medie acută, febră.

Două dintre afecțiunile rare și care pun viața în pericol pe care le pot dezvolta copiii infectați cu bocavirus sunt pneumomediastinul și pneumotoraxul bilateral.

Poate fi detectat singur sau, mai frecvent, împreună cu alți virusuri care provoacă infecții respiratorii sau gastrointestinale, cum ar fi rinovirusul uman, adenovirusul, norovirusul și rotavirusul. Cel mai frecvent se întâlnește co-infecția cu virusul sincițial respirator (VSR)  în 89% din cazuri.

Grupul de vârstă cel mai frecvent afectat pare să fie copiii cu vârste cuprinse între șase luni și doi ani. Cu toate acestea au fost depistate cazuri și la copii mai mari de cinci ani. Mai multe depre prevalența bocavirului află din linkul de aici.

Dacă observați oricare dintre simptome, adresați-vă medicului pediatru. În Craiova, la Centru medical Speranța, un medic pediatru poate să consulte copilul în fiecare zi. Află mai multe despre echipa clinicii Speranța apăsând linkul alăturat :  Pediatrie.

Tratamentul pentru infecția cu bocavirus

Terapia de susținere pentru controlul simptomelor rămâne principalul tratament pentru HBoV . Dacă este cazul se poate include și furnizarea de oxigen pentru hipoxie și utilizarea bronhodilatatoarelor pentru pacienții cu respirație șuierătoare.

Programări la 0771493887.

Craiova Strada Înfrățirii nr. 16, județul Dolj.

Sursa articol www.cureus.com