Fibroza pulmonară

Fibroza pulmonară este o afecțiune în care țesutul din plămâni devine cicatrizat în timp. Acest țesut devine gros și rigid. Acest lucru face ca respiratia sa fie greoaie si sangele sa nu se oxigeneze.  Bolile care provoacă cicatrizarea plămânilor sunt numite boli pulmonare interstițiale .
⬜️SIMPTOME
🟣 Scurtarea respirației -Senzația de lipsă de aer atunci când efectuați activități fizice pe care în mod normal nu le considerați foarte dificile.
🟣O tuse uscată, care nu se îmbunătățește – Tuse care persistă mai mult de câteva săptămâni. Tusea poate fi destul de severă, dureroasă sau să vă inducă o senzație de vomă (o tuse care vă face să vă simțiți ca și cum vi s-ar face rău).
🟣Oboseală
🟣Pierderea în greutate fără un motiv cunoscut
🟣Durerea de mușchi și articulații
🟣Degete hipocratice – reprezintă lărgirea și rotunjirea vârfurilor degetelor de la mâini ssau de la picioare
Simptomele pot să varieze de la o persoană la alta și prezența unora dintre aceste simptome nu înseamnă că persoana repsectivă are firbroza pulmonară. Cel mai bine este ca pacientul să discute cu medicul pneumolog.
Medicul dumneavoastră vă poate folosi istoricul medical, testele imagistice, o biopsie și spirometrie pentru a diagnostica fibroza pulmonară.
Din păcate , încă nu există un remediu cunoscut pentru fibroza pulmonară idiopatică, dar sunt disponibile tratamente pentru a încetini progresia bolii și pentru a ajuta la gestionarea eficientă a simptomelor.
Fibroza pulmonară poate fi dificil de diagnosticat, deoarece are aceleași simptome ca multe alte afecțiuni pulmonare și alte afecțiuni precum boli cardiace. Este important ca să fie diagnosticată cât mai devreme,
astfel încât tratamentul să poată înceapă timpuriu.
⬜️ACTIVITATEA FIZICĂ si FIBROZA PULMONARĂ
Activitatea fizică regulată poate îmbunătăți simptomatologia pacienților cu fibroză pulmonară cât și starea generală de sănătate. Medicii pneumologi de la Centru Medical SPERANȚA vă pot consilia cu privire la nivelul și tipul activității fizice care vi s-ar potrivi cel mai bine.
Solicită un control la medic pneumolog, la Centru medical SPERANȚA , în Craiova , str. Înfrățirii nr. 16