Care este diferenta intre astm si rinita alergica?

Rinita alergica??? Astm ??? Tu stii care este diferenta ?

🤧Rinită
Este inflamația mucoasei nasului. Simptomele sunt: ​​obstrucție nazală, curgerea nasului, strănut, mâncărime la nivelul nasului și dificultăți de miros. O persoană care are rinită poate avea aceste simptome în majoritatea zilelor.
Cea mai cunoscută este rinita alergică, dar există și alte câteva cauze, precum rinita cauzată de o infecție sau de medicamente.
Diagnosticul se face prin simptome și, în cazul rinitei alergice, se pot efectua unele teste alergice. În acest caz, conjunctivita alergică este de obicei prezentă, de asemenea.
🩺Astmul
Astmul se caracterizează prin inflamația căilor respiratorii și este cea mai frecventă boală cronică din copilărie. Simptomele sunt: ​​respirație șuierătoare, dificultăți de respirație, opresiune în piept și tuse. Aceste simptome sunt variabile.
Diagnosticul se face prin simptome și un test numit test de spirometrie a funcție pulmonară.
❓Ce au în comun cele două boli?
În cazul astmului alergic, există declanșatoare frecvente cu rinită alergică și se pot face unele teste alergice.
Există o singură teorie a căilor respiratorii, în care astmul și rinita sunt considerate manifestări ale aceleiași boli și lipsa controlului uneia poate duce la lipsa controlului celeilalte.
Prin urmare, ori de câte ori o persoană este diagnosticată cu astm, rinita ar trebui, de asemenea, investigată și invers. Controlul ambelor boli este esențial. Nu putem trata doar unul.
❗️Care este tratamentul ?
Tratamentul ambelor boli se face în principal cu corticosteroizi topici (locali) în nas și inhalați (în plămâni).
Controlul mediului face parte din recomandările de tratament, cum ar fi evitarea contactului cu praful, acarienii, ciupercile și alți factori declanșatori.
Există câteva tratamente sistemice complementare care sunt opțiuni pentru tratamentul ambelor boli, cum ar fi imunoterapia și imunobiologice.
Consulta medicul pneumolog sau medicul pediatru pentru a găsi cel mai bun tratament pentru tine sau copilul tau.
Centru Medical Speranta
Str. Înfrățirii nr. 16, Craiova