Bronsiolita la copii

Ce este bronșiolita?
Bronșiolita este o infecție a căilor respiratorii. Se întâmplă atunci când căile respiratorii minuscule numite bronșiole sunt infectate cu un virus. Se umflă și se umplu cu mucus, ceea ce poate face respirația dificilă.
Bronșiolita este mai frecventă în timpul lunilor de iarnă. Majoritatea cazurilor pot fi gestionate acasă.
Care sunt semnele și simptomele bronșiolitei?
Primele simptome ale bronșiolitei sunt de obicei aceleași cu cele ale unei răceli:
    • nas înfundat și congestie
    • tuse
    • febră
De obicei, simptomele se ameliorează singure. Dar uneori tusea s-ar putea agrava și un copil poate începe să respire sau să respire zgomotos.
Pe cine afecteaza bronșiolita?
Bronșiolită: afectează cel mai adesea sugarii și copiii mici, deoarece căile respiratorii mici pot fi ușor blocate este cel mai frecvent în primii 2 ani de viață, în special la copiii foarte mici
este mai frecventă la copiii prematuri, la copiii cu probleme pulmonare sau cardiace și la copiii cu sistem imunitar slab
Copiii care au frați la școală sau sunt în preajma fumatului pasiv au un risc mai mare de bronșiolită.
Copiii mai mari și adulții pot lua bronșiolită, dar infecția este de obicei ușoară.
Bronșiolită este o infecție a căilor respiratorii.
Micile căi respiratorii numite bronșiole se umflă și se umplu cu mucus, care poate face respirația dificilă.
Ce cauzează bronșiolita?
Virusul sincițial respirator (VSR) este cea mai frecventă cauză a bronșiolitei. Uneori, răceala obișnuită și gripa o pot provoca.
Cum este diagnosticată bronșiolita?
Când suspectează bronșiolita, medicii ascultă pieptul copilului și verifică nivelurile de oxigen cu un puls oximetru.
De obicei, nu sunt necesare teste. Medicul poate folosi un tampon pentru a obține o probă de mucus din nas pentru testare. Acest lucru ajută la identificarea tipului de virus care cauzează problema.
Se poate face o radiografie toracică dacă nivelul de oxigen al copilului este scăzut sau medicul suspectează pneumonie.
Cum se tratează bronșiolita?
Majoritatea cazurilor de bronșiolită sunt ușoare și nu necesită tratament medical specific. Antibioticele nu pot ajuta, deoarece virusurile provoacă bronșiolită. Antibioticele funcționează numai împotriva infecțiilor bacteriene.
Tratamentul se concentrează pe ameliorarea simptomelor. Copiii cu bronșiolită au nevoie de timp pentru a-și reveni și de multe lichide. Asigurați-vă că copilul dvs. ajunge să bea suficient oferind lichide în cantități mici des.
Puteți folosi un vaporizator sau umidificator de ceață rece în camera copilului dvs. pentru a ajuta la slăbirea mucusului pe căile respiratorii și pentru a ameliora tusea și congestia. Curățați-l conform recomandărilor pentru a preveni acumularea mucegaiului sau a bacteriilor. Evitați umidificatoarele cu apă caldă și abur, care pot provoca opărirea.
Pentru a elimina congestia nazală, încercați un aspirator nazal și picături nasale saline (cu apă sărată). Acest lucru poate fi util mai ales înainte de hrănire și somn.
Discutați cu medicul înainte de a administra copilului dumneavoastră orice medicament. Pentru bebelușii cu vârsta suficientă, este posibil să puteți administra medicamente pentru a ajuta la febră și pentru a vă face copilul mai confortabil. Urmați instrucțiunile pachetului despre cât să dați și cât de des. Dar medicamentele pentru tuse și răceală nu trebuie administrate copiilor sau copiilor mici. Dacă aveți dubii, adresați-vă medicului dumneavoastră.
Bebelușii care au probleme cu respirația, sunt deshidratați sau par foarte obosiți ar trebui să fie verificați de un medic. Cei cu simptome grave pot avea nevoie de îngrijire într-un spital pentru a obține lichide și, uneori, pentru a ajuta la respirație.
Este bronșiolita contagioasă?
Virușii care provoacă bronșiolită se răspândesc ușor prin aer atunci când cineva tuse sau strănut. Germenii pot rămâne pe mâini, jucării, clanțe, țesuturi și alte suprafețe. Oamenii pot fi contagioși timp de câteva zile sau chiar săptămâni.
Cât durează bronșiolita?
Bronșiolita durează de obicei aproximativ 1-2 săptămâni. Uneori poate dura câteva săptămâni până când simptomele dispar.
Când ar trebui să sun la doctor?
Bronșiolita este adesea o boală ușoară. Dar uneori poate provoca simptome severe. Când se întâmplă, copiii au nevoie de tratament într-un spital.
Obțineți asistență medicală imediat dacă un copil:
    • are respirație rapidă și superficială și puteți vedea burtica mișcându-se rapid în sus și în jos
    • are respirație dificilă, atunci când zonele de sub coaste, între coaste și / sau în gât se scufundă în timp ce respiră un copil
    • are nările evazate
    • este foarte agitat și nu poate fi mângâiat
    • este foarte obosit sau nu se va trezi pentru hrană
    • are un apetit slab sau nu se hrănește bine
    • mai puține scutece umede sau pipi mai puțin decât de obicei
    • are o culoare albastră la buze, limbă sau unghii
Îți cunoști cel mai bine copilul. Suna imediat la medic dacă ceva nu pare in regula cu copilul tau.
Poate fi prevenită bronșiolita?
Spălarea bine a mâinilor și adesea este cea mai bună modalitate de a preveni răspândirea virusurilor care pot provoca bronșiolită și alte infecții.
De asemenea:
Țineți sugarii departe de oricine are răceală sau tuse.
Țineți copiii departe de fumul pasiv.
Păstrați jucăriile și suprafețele curate.