Pneumologie

In cadrul specialitatii de pneumologie se poate face diagnosticul si tratamentul medical al pacientilor cu afectiuni ale sistemului respirator ( plămânii, bronhiile, pleura).

La Centru Medical Speranta Craiova, beneficiati de asistenta medicala de specialitate in regim ambulator la cele mai inalte standarde pentru  depistarea, diagnosticarea, tratarea și recuperarea bolnavilor care suferă de boli ale aparatului respirator (boli pulmonare, bronșice, pleurale și ale mediastinului), prin mijloace nechirurgicale.

Pentru o persoană normală, cele 12-18 respirații pe minut au devenit un gest reflex, însă pentru cei care se confruntă cu o afecțiune pulmonară, gura de aer este o adevărată provocare.

Exista peste 200 de afectiuni ale plamanului ce au simptome similare. Controlul medical adecvat poate sa diferentieze problema .

Dintre afectiunile pleuro-pulmonare acute si cronice  cele mai comune :

• Astmul –Simptome: respirație șuierătoare, imposibilitatea de a inspira suficient aer, tuse, senzație de strângere în piept
  • Boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC) Persoanele cu BPOC prezintă de regulă una sau ambele dintre următoarele afecțiuni:  Bronșită cronică sau Emfizem.
  • Boala Pulmonara Interstitiala care are – Simptome: tuse uscată, senzația de lipsă de aer în procesul de respirație, respiratie dificilă;
  • Hipertensiune Pulmonara- Simptome: senzația de lipsă de aer în procesul de respirație, dureri în piept, amețeli, oboseală, ritm cardiac rapid, umflarea gleznelor;
  • Fibroza chistica- Simptomele încep de obicei în copilărie și includ: tuse cronică, respirație șuierătoare, respirație sacadată, tuse cu mucus, transpirație în exces, infecții frecvente ale sinusurilor;
  • Pneumonie cronica- Simptome: tuse cu sânge, noduli limfatici umflați, frisoane, febră de durată;
  • Cancerul Bronho-Pulmonar- Simptome posibile: respirație șuierătoare, respirație sacadată, pierdere în greutate inexplicabilă, tuse cu sânge;

Aceste boli apar în momentul în care dintr-o cauză anume se dezvoltă la nivelul plămânului un răspuns anormal de vindecare a țesutului, rezultând în timp apariția de cicatrici. Cauzele pot fi: o infecție bacteriană, virală, o boală autoimună precum lupusul sau scleroza sistemică, poate fi indusă de medicamente sau de inhalarea de pulberi (siliciu, azbest), etc.

Pacientii care au avut infectie cu Sars Cov2 pot solicita consultatie si li se  vor oferi si informatii referitoare la exercitii de respiratie .

Medici

WhatsApp Image 2021-02-21 at 16.35.48 (1)

Dr Victor Grecu

Medic primar pneumologie