Piciorul diabetic cu circulație prezentă- Piciorul Charcot

Piciorul Charcot este o complicație a diabetului care pune în pericol membrele.  Aceasta forma grava de picior diabetic prezinta un flux sanguin bun.
Considerată o boală inflamatorie, osteoartropatia este clasificată în funcție de diferite grade de degradare a oaselor, articulațiilor și țesuturilor moi. Apare atunci când există neuropatie subiacentă, traume și metabolism osos anormal.
Rezultatul este distrugerea oaselor, fracturi complexe și o deformare implacabilă a piciorului și gleznei; caracteristica deformării piciorului basculant al unui pacient diabetic este o prezentare frecventă în stadiu târziu în osteoartropatia Charcot. Acest lucru este adesea confundat și denumit „picior plat” la un pacient cu diabet zaharat.
Factori
Factori ce influenteaza aparitia piciorului Charcot:
Diabet
Consumul excesiv de alcool
Abuzul de droguri
Lepră
Sifilis
Siringomielia
Poliomielita
Infecţie
Trauma
Afectarea nervilor periferici
HIV
Boala Parkinson
Sarcoidoză
Psoriazis
SIMPTOME
Mai jos sunt enumerate simptomele asociate cu Piciorul Charcot:
Căldură
Roşeaţă
Umflătură
Durere
Netratat , poate duce la apariția rănilor de presiune pe piciorul deformat, care progresează și se agravează până la infecția osoasă, ducând în cele din urmă la amputarea piciorului sau a piciorului. Chiar și fără ulcer de picior, pacienții își vor pierde mobilitatea cu forma disfuncțională a piciorului și vor fi mai predispuși la căderi. Pacienții prezintă un risc mai mare de complicații ulterioare, de la răni recurente până la agravarea deformărilor piciorului și gleznei.
Consultă medicul la apariția oricărora dintre simptomele enumerate !
sursa imagini- arhiva personala Dr Radu Popa