Care sunt simptomele BPOC?

bpoc

stadiile bpoc

Tuse mai gravă dimineața de obicei și cu o cantitate mică de spută incoloră? Ce poate să ascundă ?
În primul rând ne putem gandi la BPOC !
Adică Bronhopneumopatia Obstructiva Cronică .
Din păcate, majoritatea pacienților cu BPOC solicită asistență medicală târziu în cursul bolii.
Pacienții tind să ignore simptomele, deoarece încep treptat și progresează de-a lungul anilor. Pacienții prezintă, de obicei, o combinație de semne și simptome de bronșită cronică, emfizem și boală reactivă a căilor respiratorii gen astm bronsic.
Acestea includ tuse, agravarea dispneei, intoleranța progresivă la exercițiu, producția de spută și alterarea stării mentale.
Simptomele includ următoarele:
-Tuse productivă sau pneumopatie acuta.
-Respirație șuierătoare
-Lipsa de aer
BPOC este cunoscută a fi o boală cu manifestări sistemice. Mulți pacienți cu BPOC pot avea o scădere a masei musculare, afectarea funcției musculare sistemice, osteoporoză, anemie, depresie, hipertensiune pulmonară și chiar insuficiență cardiacă .
Exista o asociere intre BPOC si riscul crescut de tulburari cognitive usoare si pierderi de memorie la populatia varstnica, cu o probabilitate de doua ori mai mare in populatia cu BPOC.
Cu un tratament bine condus de către medic și urmat de către pacient, majoritatea persoanelor cu BPOC pot obține un control bun al simptomelor și să aibă o viață de calitate , precum și un risc redus de alte afecțiuni asociate.
Solicită o programare la Centru Medical Speranța Craiova, Str. Înfrățirii nr 16- medic pneumolog dr Victor Grecu – tel 0771493887