Perimenopauza ce este ?

Femeile cu cât înaintează în vârstă cu atât se apropie de momentul scăderii fertilității și instalarea menopauzei.

Acesta este un fenomen natural, pe care, din păcate, multe femei il traverseaza cu dificultate si care ridica multe probleme asupra organizmului femeii.

Momentul instalarii menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauza si perimenopauza.

Perimenopauza timpurie e caracterizata prin cicluri care intarzie circa 7 zile, in timp ce perimenopauza tarzie include peste 2 luni de absenta a menstruatiei (amenoree). In aceasta perioada ciclurile pot fi anovulatorii sau ovulatorii, neexcluzand aparitia unei sarcini. Aceasta perioada poate dura pana la 2-8 ani.

Perimenopauza este atunci când corpul tău produce din ce în ce mai puțin hormonii care îți controlează menstruația – estrogen și progesteron. Mulți factori joacă un rol în faptul daca medicul  va recomanda sau nu terapia de substituție hormonală, cum ar fi estrogenul și / sau progesteronul. Odată ce ați pierdut menstruația 12 luni la rând, probabil că ați intrat  la menopauza și nu mai puteți rămâne însărcinată.

Când știi că esti în perioada perimenopauzei ?

Modificări în perioada ciclului

Pot fi ușoare sau foarte grele, lungi sau scurte. Dacă perioada intre cicluri este  mai mare de 60 de zile , este posibil să fiți aproape de sfârșitul perimenopauzei. Pastilele contraceptive cu doze mici vă pot menține mai regulat și vă pot ajuta și cu alte simptome.

Sângerări grele

Dacă menstruația este mai abundenta, se poate datora că mucoasei uterului este mai groasă înainte de a fi vărsată. Acest lucru este cauzat de o scădere a hormonului progesteron. De asemenea, poate agrava alte probleme, cum ar fi fibromele (creșteri în peretele uterului).

Bufeuri fierbinți

Dintr-o dată te înroșesti și transpiri timp de 5 până la 10 minute. Când te trezesc în orele mici ale dimineții, ei sunt numiți transpirații nocturne. Exercițiile de respirație profundă vă pot ajuta. De asemenea, puteți încerca să evitați declanșatoarele – temperaturi calde, băuturi calde, mâncare picantă. Puteți încerca cohash negru sau puteți adăuga soia în dieta dvs., ca sursă naturală de estrogen. Discutați cu medicul dumneavoastră despre medicamente pentru simptome moderate-severe.

Uscăciunea vaginală

Deoarece aveți mai puțini estrogeni, țesutul dvs. poate deveni mai subțire și mai uscat. Acest lucru poate provoca mâncărime, durere și durere în timpul sexului. Sexul regulat vă poate ajuta să mențineți țesutul în ton și sănătos. Discutați cu medicul dumneavoastră despre alte opțiuni de medicamente.

Probleme de somn

Modificările hormonilor și transpirațiilor nocturne pot face ravagii odată cu odihna. Obiceiurile bune, cum ar fi un program regulat și acordarea de timp pentru a adormi, vă pot ajuta. Discutați cu medicul dumneavoastră pentru opțiuni pentru simptome mai severe.

Schimbări de dispoziție

Unele femei isi schimba dispozitia  în timpul perimenopauzei datorită, cel puțin parțial, datorita  schimbării hormonilor lor. Și poate fi mai rău dacă aveți probleme cu somnul. Femeile care au avut simptome severe ale sindromului premenstrual pot avea schimbări de dispoziție mai grave și în acest timp. Câteva sugestii: stabiliți priorități și ieșiți și faceți lucruri care vă plac.

Uitarea

Modificările hormonilor, împreună cu alte simptome ale perimenopauzei (modificări ale dispoziției și probleme de somn), pot face puțin mai greu să vă amintiți lucrurile. S-ar putea să vă pierdeți cheile mai des, să uitați unele întâlniri sau să aveți probleme cu concentrarea. Probabil că starea se va îmbunătăți odată ce ați trecut de menopauză.

Pierderea masei osoare

Dacă sunteți în perimenopauză, nivelul de estrogen scade și asta înseamnă că ați putea pierde masa  osoasa mai repede.  Pentru a evita aceast lucru este necesar un aport suplimentar de calciu și vitamina D și sa  ridicați greutăți timp de 20 de minute pe zi. De asemenea, medicul dumneavoastră vă poate prescrie medicamente.

Picture source : pixabay